ارتقای فرآیندهای مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی کشور

سلامت نیوز:معاون آموزش وزیر بهداشت گفت: در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی، فرآیندهای مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی کشور به‌روز رسانی می‌شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدباقر لاریجانی در رابطه با بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: این بسته ناظر به سیاست‌های گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت، نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای و ارتقای منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت است.

وی افزود: انتظار می‌رود در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی، فرآیندهای مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ارتقاء یافته و به‌روز رسانی شود. همچنین زمینه مناسب به منظور برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در داخل کشور ایجاد می‌شود.

معاون آموزش وزیر بهداشت ادامه داد: ایجاد تحول در فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و طراحی الگوهای سنجش مهارت‌های حرفه‌ای در دانش‌آموختگان علوم پزشکی همچنین استقرار مراکز منطقه‌ای ارزیابی آموزشی و مهارت‌های بالینی در مناطق آمایشی از دیگر دستاوردهایی به شمار می‌روند که در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شود.

لاریجانی اظهار داشت:‌ ارتقای آزمون‌های علوم پزشکی با بهره‌مندی از تجربیات بین‌المللی، ارتقای مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور بهبود فرآیند پذیرش،‌ سنجش و ارزیابی همچنین تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تأکید بر مقاطع تحصیلات تکمیلی از محورهای بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی است.

به گفته وی، طراحی و پیاده‌سازی نظام ارزیابی نهایی و تأیید صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان علوم پزشکی در راستای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی از دیگر محورهای مورد توجه در بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی است.
معاون آموزش وزیر بهداشت بیان داشت: استانداردسازی سوالات آزمون‌ها، استفاده از روش‌های جدید نمره‌سازی، ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیرشناختی داوطلبان که موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده داوطلبان باشد، از اهداف محور ارتقای آزمون‌های علوم پزشکی به بهره‌مندی از تجربیات بین‌المللی به شمار می‌رود.

لاریجانی ادامه داد: استفاده از بانک حفظ مؤسسات بین‌المللی سنجش و استفاده از تجربه‌های موجود جهانی برای ارتقای مرکز سنجش پزشکی همچنین به کارگیری بومی‌سازی تکنیک‌ها و شیوه‌های نوین سنجش و ارزیابی داوطلبان از دیگر اهداف محور ارتقای آزمون‌های علوم پزشکی است.
وی افزود: ایجاد واحد آمار و واحد آزمون‌سازی در مرکز سنجش همچنین آماده‌سازی فضای فیزیکی مناسب و ارتقای تجهیزات مرکز سنجش و تقویت سرمایه انسانی از اهداف محور ارتقای مرکز سنجش آموزش پزشکی است.

معاون آموزش وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ایجاد علاقه در داوطلبان برای فراگیری مهارت‌ها، ایجاد امکان استفاده از سؤالات سنجش توانمندی تصمیم‌گیری همچنین استانداردسازی سوالات آزمون‌ها از جمله اهداف محور تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی است.

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *