header
مجله آنلاین سلامت

پنج تغییری که استرس‌تان را فوراً کم می‌کند

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

کاهش استرس

در اینجا پنج تغییر رفتاری ساده را برای‌تان می‌گوییم که می‌توانید نسبتا به راحتی آن‌ها را در زندگی بکار ببرید تا فورا استرس‌تان کم شود. با چنین ایده‌های ساده‌ای که نیازی به تعهد و مسئولیت ندارند، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با کمک این تمرین‌ها در عرض یک روز،استرس‌تان را کم کنید. نتیجه را فورا خواهید دید و می‌توانید براساس بازخورد مثبتی که از این شروع کوچک تجربه می‌کنید، تغییرات مورد نظرتان را ایجاد نمایید.

  1. دست از عجله بردارید.

ما هرجایی که می‌خواهیم برویم عجله داریم، و تقریبا به آن معتادیم. سعی کنید یک روز را بدون عجله سپری کنید. زودتر از زمانی که فکر می‌کنید لازم است بیدار شوید تا وقت بیشتری برای انجام هرکاری داشته باشید. فقط یک روز را بدون شتاب و آسوده باشید و لذت ببرید حتی اگر روز تعطیلی‌تان است و ببینید چه لذت بی‌چون چرایی دارد که هرجا دلتان خواست بایستید و گپ بزنید، یا عاقلانه و درست رانندگی کنید و یا وقتی حس‌تان از شما خواست توقف کنید و آن رزها را بو بکشید.

  1. زودتر برسید.

وقتی سعی می‌کنیم سرساعت به جایی برسیم، اغلب دیر می‌کنیم چون حساب زمانی را که باید در ترافیک بمانیم، تصادفات احتمالی و تاخیرهای اجتناب‌ناپذیر را نمی‌کنیم. وقتی برنامه ریزی می‌کنید که زودتر برسید، نه تنها شرایط غیرقابل پیش‌بینی را لحاظ می‌کنید بلکه زمان سفر و جابجایی‌تان هم لذت‌بخش می‌شود چون تمام آن را در استرس دیررسیدن‌تان نمی‌گذرانید.

  1. یک عادت صبحگاهی راحت و بی‌دردسر داشته باشید.

وقتی صبح‌تان را با جروبحث کردن با همسر یا هم‌اتاقی‌تان و دستپاچه‌کردن بچه‌ها یا اعضای خانواده‌تان شروع می‌کنید و سعی دارید در عرض مدت کوتاهی لباس پوشیده و آماده شوید، مطمئنا روزتان را با استرس آغاز خواهید کرد. برای جلوگیری از این پیشامد، از شب قبل همه چیز را آماده کنید: لباس‌هایی که باید روز بعد بپوشید، ناهاری که می‌خواهید ببرید و پیش از خواب هم دوش بگیرید. هرکاری را که امکانش هست پیش از موعد انجام دهید، تا عجله صبحگاهی‌تان باعث دردسرتان نشود.

  1. زودتر بخوابید و اخبار ساعت ۱۱ شب را نگاه نکنید.

اخبار ۱۱ شب پر از ماجراهایی است که برای جلب توجه شما و مضطرب کردن‌تان نسبت به جنایات یا افزایش قیمت‌ها و یا طوفانی که در راه است طراحی شده. این برای آرامش شما خوب نیست و با به خواب رفتن شما مغایرت دارد. تلویزیون را خاموش کنید و یک ساعت زودتر به رختخواب بروید، یا مطلبی الهام‌بخش بخوانید و یا مدیتیشن کنید و درمورد هرچیزی که می‌توانید بابتش شکرگزار باشید فکر کنید، راحت‌تر به‌خواب خواهید رفت.

  1. منظم باشید.

بی‌نظمی می‌تواند “احمق” تان کند. همیشه کلیدهای‌تان را گم می‌کنید، میز کارتان شلوغ ودرهم است و احساس بدی درباره خانه آشفته‌تان دارید و این به عقل و شعورتان آسیب خواهد زد. حداقل یک روز در ماه را برای سروسامان دادن به زندگی‌تان اختصاص دهید. یا دفعه بعدی که نتوانستید چیزی را پیدا کنید، به‌جای این‌که وقت‌تان را صرف احساس درماندگی و کلافگی و همه‌جارا گشتن کنید، فقط شروع کنید به تمیز و مرتب کردن و سازماندهی فضای‌تان. مطمئنا هردو این‌کارها به یک اندازه وقت خواهند گرفت. و خوبی‌اش این است که تقریبا همیشه اشیای گم‌شده در این پروسه پیدا می‌شوند.

یادتان باشد، تمام تغییرات با آگاهی از این موضوع شروع می‌شوند که چه چیزی را می‌خواهید تغییر دهید. وقتی تصمیم گرفتید که چه چیزی باید تغییر کند، و یا چه عادت جدیدی را می‌خواهید ایجاد کنید، کم کم و با حجم کوچک شروع کنید. برای یک زمان خاص، یک تغییر را درنظر گرفته و قبل از افزودن حجم تغییرات، چند هفته روی آن تمرین و کار کنید. با این روش، موفقیت نهایی‌تان را تضمین خواهید کرد. و حتی اگر شکست یا عقب‌نشینی داشتید یادتان باشد، این هم جزئی از این پروسه است. دوباره سوار بر اسب سرسخت و بدلگام تغییر شوید و به حرکت ادامه دهید تا به خط پایان برسید، جایی که کمترین وسوسه‌ای برای برگشتن به موقعیت قبلی وجود نداشته باشد.

نوشته پنج تغییری که استرس‌تان را فوراً کم می‌کند اولین بار در مجله سلامت پدیدار شد.

وب گردی سایت مداحی در سایت ها :

دانلود تقویم سال ۹۶

فال روزانه کلیک نمایید

رنگ سال ۲۰۱۷

رنگ سال ۹۶

عکس بازیگران

بیوگرافی بازیگران

عکس سریال جدید

ارسال نظر